Як актор і продюсер Бред Пітт сів за кермо боліда Формули-1, чому він називає цей досвід «незнаним досі кайфом» та як «F1® ФІЛЬМ» може змінити уявлення про спортивне кіно — в ексклюзиві Viva!
«Я досі не розумію, як нам це вдалося», — зізнається лауреат премії «Оскар» Бред Пітт. Разом із продюсером Джеррі Брукгаймером і режисером Джозефом Косинські вони зняли «найвiдчутнішi автоперегони в iсторiї кiно». А вдалося їм ось що: посадити Пітта і його колегу по знімальному майданчику Дамсона Ідріса у справжні боліди Формули-1 та промчати трасами світового чемпіонату на швидкості 320 км/год.
«Фізика цих машин — шалена. Високошвидкісні повороти буквально зривають голову з плечей. Це шокує — що ці авто можуть робити. Це кайф, якого я ще не знав. Ми просто не змогли б передати це інакше», — ділиться актор.
Пітт вважає, що магія фільму полягає в тому, що він сподобається і завзятим фанатам Формули-1, i тим, хто взагалi не чув про цей спорт:
«Знайти цю золоту середину було найбiльшим викликом, але, здається, ми впоралися. Фiльм iнформативний i зрозумiлий для новачкiв, але не спрощений для справжнiх фанiв. Вiн смiшний, динамiчний, захопливий i, несподiвано, зворушливий. Я обожнюю всiх цих персонажiв. Це до біса розважальне кiно на багатьох рiвнях».
На створення стрічки режисера Джозефа Косинські надихнули дві речі: документалка «Formula 1: Жени, щоб вижити» про команди-аутсайдерів Формули-1 та листування з Льюїсом Гамільтоном, який погодився допомогти зробити фільм максимально автентичним. Завдяки цьому до проєкту долучився й Джеррі Брукгаймер — один із небагатьох продюсерів, здатних реалізувати настільки масштабну ідею.
Режисер Джозеф Косинські зізнається, що Бред Пітт утілив усе, чого потребував проєкт, і роль Сонні Гейза написана спеціально для нього: «Бред — iкона, i я хотiв, щоб Соннi став iконою. Вiн узяв роль, написану пiд нього, i зробив її ще глибшою. Вiн чудовий продюсер, був залучений у кожен аспект створення фiльму. А ще вiн природжений водiй, який справдi захоплюється спортом. Без нього ми б не змогли зняти цей фiльм».
Реальні боліди. Реальні треки. Реальна швидкість
Знімати фільм під час справжніх перегонів складно й небезпечно, і без тісної співпраці з Формулою-1 це було б неможливо. До процесу залучили сотні людей, а вигадану команду APXGP повністю інтегрували у світ справжнього чемпіонату. Виконавчий продюсер Тім Бемптон допоміг вибудувати довіру між знімальною групою й командами, особливо з боку пілотів. Щоб не заважати гонкам, знімали у «білі вікна» графіку — іноді мали лише 10 хвилин і один дубль. Та саме цей тиск створив у кадрі ту живу енергію, яку відчуває глядач.
«Вони були надзвичайно щедрими й відкрили для нас усі двері. Ми знімали під час гоночних вікендів, на подіумі, під час виконання національного гімну. У нас був власний гараж. Ми навіть знімали на піт-волі просто під час гонок», — каже Пітт.
Найяскравішим прикладом інтеграції фільму в реальні перегони став Гран-прі Великої Британії 2023 року. Два боліди APXGP вишикувались на решітці за 20 справжніми болідами Формули-1.
«Ми були на священній землі. Було неймовірно відповідально — не заважати, але водночас розповісти власну історію. А вже за півтора року, наприкінці зйомок, це місце відчувалося як наш дім. Ми багато розмовляли, багато сміялися. І всі були надзвичайно привітними. Ми відчували себе частиною цього світу», — пригадує Пітт.
Уперше в історії актори сіли за кермо справжніх болідів і знімалися на швидкості до 320 км/год поруч із професійними гонщиками. Щоб навчити Бреда Пітта і Дамсона Ідріса керувати гоночними машинами, знадобилися і серйозні фізичні тренування, і тренування з водіння. Те, що зазвичай починається у шестирічному віці з картингу і триває десятиліттями, актори мали пройти за кілька тижнів.
Пітт і Ідріс почали зі симуляторів, потім шість тижнів тренувалися на Формулі-3, а потім перейшли на Формулу-2.
«Спочатку ти додаєш секунди, а з часом борешся за десяті частки. Перший місяць — це просто навчитися довіряти машині: що вона не зірветься, що зупиниться, навіть якщо ти летиш у стіну. Що більше ти довіряєш, то краще вона тримає і швидше можна входити у поворот, навіть коли кожна клітинка в тобі кричить: “Ні! Вона зірветься!”», — розповідає Пітт.
Чи показав Пітт видатний результат? Рекордів кола у Формулі-2 він не встановив, але, за словами інструктора Келлі, його найкращий час був лише на п’ять секунд повільніший за лідерів.
Зйомки охопили усі континенти — від Сільверстоуна до Судзуки, від Лас-Вегаса до Мехіко. Улюбленою трасою Пітта став Спа, зокрема поворот О Руж:
«Там перепад висоти — 100 метрів. На вході тебе буквально вдавлює в підлогу автівки, а потім підкидає вгору на S-подібному підйомі. Це неймовірне відчуття. На перших дублях я не міг не посміхатися — їх довелося викинути».
Бред Пітт виступив також як продюсер «F1® ФІЛЬМ». Разом із партнерами він зробив усе, аби фільм відповідав найвищим стандартам.
«Бред і його партнери по компанії Plan B — Деде Ґарднер і Джеремі Кляйнер — завжди прагнуть досконалості. Це видно з фільмів, які вони створюють, і з усіх нагород, які вони здобули. Вони хочуть найвищої якості: найкращих акторів, найкращих сценаріїв, найкращого з усього», — наголошує Джеррі Брукгаймер. І додає, що все починається з самого Пітта. Каже, актор подає приклад і сам прагне найвищої якості у всьому, що робить.
Матеріал підготовлено ексклюзивно для Viva!
Не проґавте головну прем’єру літа!
Photo by Scott Garfield. Courtesy Warner Bros. Pictures / Apple Original Films