Короткий лікнеп про вино: чому одна пляшка коштує 300 гривень, а інша – 300 доларів

вино
Уявимо, що ви йдете магазином і бачите на полиці алкогольного відділу десятки пляшок. Одні — за кількасот гривень, поряд — схожі, але вже вдесятеро дорожчі.

Якщо відвідати інтернет-гіпермаркет на кшталт Форма та порівняти вино там, то ситуація буде аналогічною. І наче все це вино. Виникає логічне питання, за що ми платимо, і чи варто переплачувати?

Виноград чи «порошок»

Почнемо із найважливішого — із чого взагалі роблять вино. Бюджетні варіанти найчастіше роблять із виноматеріалів, тобто таких заготовок, які можна перевозити та зберігати роками. Це конструктор: змішав, розлив, готовий.

Дорогі вина – результат вирощування винограду на конкретній землі, з урахуванням клімату, ґрунту та навіть нахилу схилу. Тут уже працює магія слова «терруар», саме воно робить особливим смак. Але для того щоб оцінити всі принади хорошого вина, потрібно мати натренований нюх і смак.

Конвеєр проти ремесла

Недорого вино виробляється тисячами літрів. Все максимально автоматизовано: швидко, практично, дешево. А от у серйозних виноробних процес майже ювелірний: виноград збирають вручну, урожай залежить від капризів погоди, а партії — обмежені.

Швидкість чи витримка

Дешеве вино роблять за прискореною схемою: забродило — і одразу в пляшку. Дороге може роками жити у дубових бочках, накопичуючи нові відтінки смаку. До речі, самі бочки коштують дорого, а частина вина випаровується (частка ангелів). Отже, кожна пляшка — буквально рідкість. Почасти це твердження вірне, якщо ми говоримо і про інші алкогольні напої, не тільки вино.

Адреса має значення

Регіон також важливий. Вино з Бордо, Тоскани або, скажімо, Напа-Веллі апріорі дорожче. Це як із модними будинками у світі одягу: ім'я регіону працює як знак якості. Хоча зараз багато іноземних брендів також роблять недорогі вина на експорт, тому іноземне вино не завжди означає дороге чи хороше вино.

На згадку чи «прямо зараз»

Більшість недорогих вин потрібно випити у найближчі рік-два. З дорогими все інакше: вони можуть зберігатися десятиліттями і ставати цікавішими. Чим старший — тим цінніший, і ціна зростає разом із часом.

Імідж та маркетинг

Так, частина ціни – це бренд та гарна етикетка. Але у преміум-сегменті це не порожні слова, а репутація, яку виноробні створювали десятиліттями (а іноді й століттями).

Якщо підбити підсумок, то різниця між недорогим і дорогим вином проста: дешеве вино — це масовий продукт «на кожен день». Дороге — історія, ремесло та шматочок землі, розлитий у пляшку.

Читайте також
Вайб Італії в кіно: 5 фільмів, які перенесуть вас у серце країни
Вайб Італії в кіно: 5 фільмів, які перенесуть вас у серце країни
9 легендарних французьких акторок, які увійшли в історію кіно
9 легендарних французьких акторок, які увійшли в історію кіно

COSMO MULTIMALL
Попередній матеріал
Справжній космос розваг: оновлена зона у COSMO MULTIMALL
Новини партнерів